Comments
Dolphin MTNL — WRONG ENTRY IN PAYMENT DETAILS
SIR I HAVE TO POST PAID DOLPHIN SIM1 is [protected] - BILL OF PHONE WAS Rs 160 AND I PAID 160 BY CHEQUE ON TIME.
BUT PAYMENT SHOWN IN NOV BILL IS Rs 1197 WHICH WAS FOR ANOTHER PHONE NO [protected] WHOSE DUE AMOUNT WAS 1197.
2. 2ND. is[protected] BILL OF PHONE WAS Rs 1197 AND I PAID 1197 BY CHEQUE ON TIME.
BUT PAYMENT SHOWN IN NOV BILL IS Rs 160 WHICH WAS FOR ANOTHER PHONE NO [protected] WHOSE DUE AMOUNT WAS 160.
NOW PROBLEM AROSE OF INCONVENIENCE, FINANCIAL CONSTRAIN AND SURCHARGE OF Rs 40 DUE NON OF MY MISTAKE BUT MISTAKE OF DATA ENTERY OPERATOR WHO FED THE AMOUNT IN MY ACCOUNT. PL RECTIFY, ASK FOR SORRY, RESPONSIBILITY OF MISCHIVER BE FIXED AND PUNISHED AND WAIVING OF MY SURCHARGE FROM MY BILL OF [protected] THANK YOU
AT LEAST BE COURTEOUS TO REPLY
Dolphin MTNL — deduction of balance from my prepaid mobile service provider dolphin MTNL in name of music station service which i never subscribed.
Dear sir/madamI have already filed complaint against deduction of balance from my prepaid mobile service provider dolphin MTNL in name of music station service(5777710,5777730,5777723) which i never subscribed.
Its been a week when i filed the complaint but still they have been deducting my balance.
kindly, take some action as early as possible.
Dolphin MTNL — Amount deduction
Hi,I received one missed call in the afternoon on my MTNL no([protected]) than I call back to this no but nobody talk with me but I heard one voice than I disconnect the call after 8 sec and my balance was deducted 30/- Request you to refund my balance ASAP.
Regards,
Rafique A.S. Shaikh
Customer satisfaction rating Customer satisfaction rating is a complex algorithm that helps our users determine how good
a company is at responding and resolving complaints by granting from 1 to 5 stars for each
complaint and then ultimately combining them all for an overall score.
Read more
Read more
32%
Complaints
2912
Pending
0
Resolved
930
+91 98 6811 2345
+91 11 2431 0212
+91 11 2335 6666
5th Floor, Mahanagar Doorsanchar Sadan, 9, CGO Complex, Lodhi Road, New Delhi, Delhi, India - 110003
नई दिल्ली-११०००५
विषय: हैरत अन्गेज़ रूप से ज़्यादा डाल्फ़िन बिल भेजने सम्बन्धी शिकायत – डाल्फ़िन मोबाइल सन्ख्या ९८६८८१३२५४ व ९९६८६६३२५४ (जीवन साथी प्लान)
श्रीमान,
मेरे पास लैन्ड्लाइन फ़ोन (२७०१८२९८) के अलावा दो डाल्फ़िन के नम्बर भी है जिनका नंबर ९८६८८१३२५४ व ९९६८६६३२५४ हैं. इन दोनों डाल्फ़िन नम्बरों का इस्तेमाल केवल इनकमिन्ग काल्स हेतु ही किया जाता रहा है या फ़िर कभी बेहद ज़रूरी काल करने के लिए ही किया जाता है.
डाल्फ़िन नम्बर ९८६८८१३२५४ तो एक साल पहले लिया गया था और पर बेहद कम काल्स करने के बावजूद भी काफ़ी ज़्यादा बिल आता रहा है. इस बारे मे अपने नज़दीकी सरस्वती विहार सन्चार हाट व रोहिणी सन्चार हाट मे कई बार शिकायत की है पर हर बार एक ही उत्तर मिला कि ’इस्तेमाल करोगे तो बिल आएगा ही”, पर इस पर किसी ने भी गौर करना गवारा न किया कि बिना काल्स किए बिल क्योकर आ रहा है. फ़िर इसके बाद से हमने शिकायत करना ही बन्द कर दिया. पर एक शिकायती पत्र २०.१०.०८ उनको भी लिखा है पर उन्होने आपसे सम्पर्क करने को कहा है.
२-३ महीने पहले मैने अपनी पत्नी के इस्तेमाल के लिए एक और डाल्फ़िन नम्बर ९९६८६६३२५४ केवल इनकमिन्ग काल्स हेतु लिया और पहले हफ़्ते तो जोश-जोश मे ५०-६० रूपयो की काल्स कर डालीं. पर फ़िर मेरी बदकिस्मती कहिए या खुशकिस्मती कि मेरे मोबाइल का ’डिसप्ले’ खराब हो गया जिसके कारण मोबाइल नम्बर इस्तेमाल के काबिल न रहा और पूर्ण-रूपेण इनकमिन्ग काल्स तक ही सीमित रह गया. पर महानगर टेलिफ़ोन निगम लिमिटेड की मेहरबानी देखिए कि, उस महीने भी १०२/- रूपयो का बिल ही भेजा गया, है न हैरत-अन्गेज़ कारनामा.
और अब अक्टूबर माह मे इस बिल के और भी बढने की आशंका है, क्योकि इस महीने मेरा उपरोक्त मोबाइल फ़ोन ही गुम हो गया है और मैने टेम्पोरेरिली इसका सिम भी बंद करवा दिया है.
अब तो हर हालात मे मुझे “दाल मे कुछ काला” नज़र आ रहा है, यह सब महानगर टेलिफ़ोन निगम लिमिटेड(?) की मेहरबानी से ही हो रहा है कि बिना काल्स किए ही इतना बिल आ रहा है. आप से तत्काल कार्यवाही करने की उम्मीद से ही मै यह शिकायती पत्र आप तक पहुंचा रहा हूं इस आशा के साथ कि आप दोषी को तत्काल पकड कर सज़ा दिलवाऎंगे और जान्च करवाऎंगे कि क्या पिछ्ले कुछ महीनो से जान बूझकर गलत बिल भिजवाया जा रहा है या फ़िर मेरे नम्बर का ही कही दुरूपयोग हो रहा है. इस तरह की शिकायते मेरे कई दोस्त भी कर रहे है जो कि डाल्फ़िन के उपभोक्ता हैं. इस तरह के गडबड-घोटाले से महानगर टेलिफ़ोन निगम लिमिटेड के पहले से ही घटते उपभोक्ता नेटवर्क पर और ज़्यादा असर पडेगा, जनता को पहले से ही सरकारी सेवाओं पर पूरी तरह से यकीन नही, इस तरह के गडबड-घोटाले से इस अविश्वास मे और भी बढावा होगा. धन्यवाद सहित,
गुरूवंश सिंह, ११२, गालिब अपार्टमैण्ट्स, पीतम पुरा, समीप पुष्पांजली एन्क्लेव, दिल्ली-११००३४.
२२.१०.२००८